divendres, 4 d’abril del 2008

Pescanova

Aquesta entrada no és per a comentar que l'empresa espanyola del títol té a Namíbia dues factories de transformació de productes pesquers. Una a Walvis Bay, on treballava l'amic d'en Curtis.

Tampoc és per a comentar que la presència espanyola a l'Àfrica en general està força relacionada amb aquest tema, la pesca. Si les dades no em fallen Espanya és el segon estat del món (o país, o el que preferiu) en consum de peix per capita després del Japó. Tampoc és per a explicar-vos que aquesta expansió internacional (recordeu, entre d'altres, "la guerra del fletán" amb el Canadà) va venir marcada per la política pesquera de la UE, a la que Espanya es va incorporar amb un sector pesquer sobredimensionat en termes europeus, cosa que va obligar el govern espanyol a buscar noves àrees d'explotació per a una indústria extractiva que, per exemple, a Galícia suposava el 30% del PIB.
Aquesta entrada és per a comentar que a vegades -i no és el primer cop- a la feina em sento com un producte de l'esmentada companyia, per l'ús, que crec excessiu, de l'aire condicionat. No em sembla normal haver d'anar a la feina amb un jersei que em trec quan surto! Caram, que som al tròpic! I sí, als matins al despatx hi toca el sol, i treballar a més de 30 graus en un despatx és emprenyador. Però les temperatures actuals a Windhoek no passen de 25!!! Si fins i tot la foto del que veig per la finestra em va quedar blavosa!!!

2 comentaris:

Divi ha dit...

Estimat trenkapins, em solidaritzo amb tu perquè pateixo el mateix i més. Com ben saps aqui a la nostre catalunya de l'ús de l'aire condicionat sempre s'abussa sobretot a les oficines. L'objectiu és no patir cap mena de incomoditat,per no donar senyals de tercermundistas, jeje... fa cuatre dies feia tanta calor què el meu cap a l'oficina el hi posava i al mig dia quan arribava a casa meva el meu ex posava la calefacció perquè visc a una zona de sancu que hi ha molta humitat i ara mateix estic a punt d'agafar un costipat de cuidao. Ai que joderse con el cambio climático!!!

PS
Donsc t'espero per a ballar "la conga" a la boda de la nostra eiviçenca, jaja!!!
Aaaah , si pots em ortarás un mango, pleeeeease????

flaperval ha dit...

ya te tocaba el calor, estimat company, y suerte la tuya, que por tierras de barcino parece que no acaba nunca de llegar... por mucho que no pare de escuchar los yepetines salados...